3.5. Začlenění průřezových témat
(hlavní předměty)
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA |
|||||||||
Název tématického celku |
1.stupeň |
2.stupeň |
|||||||
1.ročník |
2.ročník |
3.ročník |
4.ročník |
5.ročník |
6.ročník |
7.ročník |
8.ročník |
9.ročník |
|
Osobnostní rozvoj |
|||||||||
Rozvoj schopností a poznávání |
Čj, M, ČS |
|
Aj |
Aj |
Nj, Aj |
Čj, M, Inf,
D, F, Hv |
Čj, M, F, Př
|
Čj, Nj, Aj, M |
Čj, Nj, Aj,
M, F, Př |
Sebepoznání a sebepojetí |
|
|
ČS |
|
|
M, D, Tv |
M, Tv |
M, Ov, Př,
Tv, Pč, Etv |
Nj, M, Ov,
Tv, Pč |
Seberegulace a sebeorganizace |
|
|
Nj |
Nj, |
Nj, |
Nj, Tv |
Tv |
Nj, Př, Tv,
Pč |
Tv, Pč |
Psychohygiena |
|
|
|
|
ČS |
Tv |
Tv, Vv |
Ov, Př, Etv |
Nj |
Kreativita |
|
|
|
Nj, |
Aj, |
Inf, F, Hv,
Vv, Tv |
Aj, inf, F,
Vv, Tv |
Čj, Aj, F, Tv
Hv, Vv, Etv |
Čj, Aj, Inf,
Vv, Tv |
Sociální rozvoj |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
M |
M |
M |
Nj, M |
Mezilidské vztahy |
|
|
|
|
ČS, |
Nj, Ov, Tv |
Čj, Nj |
Čj, Ov, Etv |
Č |
Komunikace |
|
Čj |
Čj |
Čj, Nj, Aj,
|
Čj, Nj, Aj,
|
Nj, Aj, Pč |
Aj, Pč |
Aj, Ov, Př,
Pč, Etv |
Aj, Ov, Pč |
Kooperace a kompetice |
|
|
|
|
|
M, F, Tv, Pč |
M, inf, F, Př,
Tv, Pč |
F, Tv, Etv |
M, inf, Ov,
F, Př, Tv |
Morální rozvoj |
|||||||||
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti |
|
|
|
Nj |
Nj |
M, F |
Aj, M, F |
Aj, Nj, M, F,
Př, Pč, Etv |
Aj, M, Ov,
F, Pč |
Hodnoty, postoje, praktická etika |
|
|
|
|
|
M, inf, Vv |
M, Vv |
Čj, M, Ov,Př
Vv, Pč, Etv, Fg |
Čj, Vv, Pč |
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA |
|||||||||
Občanská společnost a škola |
|
|
|
|
ČS |
Ov |
|
Etv |
|
Občan, občanská společnost a stát |
|
|
|
|
|
Nj, D, Ov |
Ov |
Ov, |
|
Formy participace občanů v politickém životě |
|
|
|
|
|
D |
|
D |
Ov |
Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování |
|
|
|
|
|
D |
Ov |
|
D, Ov |
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH |
|||||||||
|
1.ročník |
2.ročník |
3.ročník |
4.ročník |
5.ročník |
6.ročník |
7.ročník |
8.ročník |
9.ročník |
Evropa a svět nás zajímá |
|
|
|
Aj, |
ČS, Aj |
Ov, Z |
Aj, Nj, Z, Hv |
Nj, Aj |
Nj |
Objevujeme Evropu a svět |
|
|
|
|
ČS, Nj |
Inf, Ov, Z |
D, Ov, Z |
|
Nj, Hv, Ov, Aj |
Jsme Evropané |
|
|
|
|
|
Aj, Hv |
D, Ov, Z |
Z, Fg |
Z |
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA |
|||||||||
Kulturní diference |
|
|
ČS |
|
|
|
Nj |
|
Nj, Aj |
Lidské vztahy |
|
ČS |
|
|
|
Ov |
Ov, |
Z |
|
Etnický původ |
|
|
|
|
ČS |
Z |
Z |
D, Z |
Z |
Multikulturalita |
|
|
Pč |
|
Nj, Aj |
Nj, Aj |
Aj |
Aj, Etv |
|
Princip sociálního smíru a solidarity |
|
|
|
|
|
Z |
|
Nj, D, Etv, Z |
D, Ov, Z |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA |
|||||||||
|
1.ročník |
2.ročník |
3.ročník |
4.ročník |
5.ročník |
6.ročník |
7.ročník |
8.ročník |
9.ročník |
Ekosystémy |
|
|
|
ČS, |
Vv |
Nj, Př, Z |
Př |
Z |
Př, Z |
Základní podmínky života |
|
|
|
Aj, ČS, |
Nj, ČS, |
Př, Z |
Ov, F, Př |
Ch, Z |
Ch, Př, Z |
Lidské aktivity a problémy životního prostředí |
|
|
|
Vv |
Vv |
Nj, M, Z,
Vv, Tv, Pč |
M, D, F, Př,
Vv, Tv, Pč |
Nj, Z, Vv,
Tv, Pč, Etv |
M, Ov, F, Př, Z, Vv, Tv, Pč |
Vztah člověka k prostředí |
|
|
ČS, Pč |
|
Nj |
Nj, M, Ov,
Př, Z |
Nj, Aj, F, Př |
Nj, Ch, Př,
Pč, Z |
Nj, Ov, F, Ch, Př, Z, Pč, Aj |
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA |
|||||||||
Okruhy receptivních činností |
|||||||||
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
|
|
|
|
|
Čj |
|
Ov |
Př, Etv |
Čj, Nj |
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality
|
|
|
|
|
|
Čj, Vv |
Vv |
Př, Vv |
Čj, Vv |
Stavba mediálních sdělení
|
|
|
|
|
Čj |
Vv |
Vv |
Vv |
Vv |
Vnímání autora mediálních sdělení |
|
|
|
|
|
|
Nj |
Př, Etv |
Nj, Čj |
Fungování a vliv médií ve společnosti |
|
|
|
|
|
|
Nj, Ov, Aj |
Fg, Aj |
Nj, Aj |
Okruhy produktivních činností |
|||||||||
Tvorba mediálního sdělení |
|
|
Aj |
Nj |
Nj |
Nj, inf |
Aj |
Nj, inf, Pč, Aj |
Nj, inf, Pč, Aj |
Práce v realizačním týmu |
|
|
|
|
|
Čj |
|
Ov |
|
|
1.ročník |
2.ročník |
3.ročník |
4.ročník |
5.ročník |
6.ročník |
7.ročník |
8.ročník |
9.ročník |