3.5. Začlenění průřezových témat

(hlavní předměty)

 

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Název tématického celku

1.stupeň

2.stupeň

1.ročník

2.ročník

 

3.ročník

 

4.ročník

 

5.ročník

 

6.ročník

 

7.ročník

 

8.ročník

 

9.ročník

Osobnostní rozvoj

Rozvoj schopností a poznávání

Čj, M, ČS

 

Aj

Aj

Nj, Aj

Čj, M, Inf,

 

D, F, Hv

Čj, M, F, Př

 

 

Čj, Nj, Aj, M

Čj, Nj, Aj,

 

M, F, Př

Sebepoznání a sebepojetí

 

 

ČS

 

 

M, D, Tv

M, Tv

M, Ov, Př,

 

Tv, Pč, Etv

Nj, M, Ov,

 

Tv, Pč

Seberegulace a sebeorganizace

 

 

Nj

Nj,

Nj,

Nj, Tv

Tv

Nj, Př, Tv,

 

Tv, Pč

Psychohygiena

 

 

 

 

ČS

Tv

Tv, Vv

Ov, Př, Etv

Nj

Kreativita

 

 

 

Nj,

Aj,

Inf, F, Hv,

 

Vv, Tv

Aj, inf, F,

 

Vv, Tv

Čj, Aj, F, Tv

 

Hv, Vv, Etv

Čj, Aj, Inf,

 

Vv, Tv

Sociální rozvoj

 

 

 

 

 

 

M

M

M

Nj, M

Mezilidské vztahy

 

 

 

 

ČS,

Nj, Ov, Tv

Čj, Nj

Čj, Ov, Etv

Č

Komunikace

 

Čj

Čj

Čj, Nj, Aj,

 

 

Čj, Nj, Aj,

 

 

Nj, Aj, Pč

Aj, Pč

Aj, Ov, Př,

 

Pč, Etv

Aj, Ov, Pč

Kooperace a kompetice

 

 

 

 

 

M, F, Tv, Pč

M, inf, F, Př,

 

Tv, Pč

F, Tv, Etv

M, inf, Ov,

 

F, Př, Tv

Morální rozvoj

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

 

 

 

Nj

Nj

M, F

Aj, M, F

Aj, Nj, M, F,

 

Př, Pč, Etv

Aj, M, Ov,

 

F, Pč

Hodnoty, postoje, praktická etika

 

 

 

 

 

M, inf, Vv

M, Vv

Čj, M, Ov,Př

 

Vv, Pč, Etv, Fg

Čj, Vv, Pč

 

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

 

 

 

 

ČS

Ov

 

Etv

 

Občan, občanská společnost a stát

 

 

 

 

 

Nj, D, Ov

Ov

Ov,

 

Formy participace občanů v politickém životě

 

 

 

 

 

D

 

D

Ov

Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování

 

 

 

 

 

D

Ov

 

D, Ov

 

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

 

1.ročník

2.ročník

3.ročník

4.ročník

5.ročník

6.ročník

7.ročník

8.ročník

9.ročník

Evropa a svět nás zajímá

 

 

 

Aj,

ČS, Aj

Ov, Z

Aj, Nj, Z, Hv

Nj, Aj

Nj

Objevujeme Evropu a svět

 

 

 

 

ČS, Nj

Inf, Ov, Z

D, Ov, Z

 

Nj, Hv, Ov, Aj

Jsme Evropané

 

 

 

 

 

Aj, Hv

D, Ov, Z

Z, Fg

Z

 

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

 

 

ČS

 

 

 

Nj

 

Nj, Aj

Lidské vztahy

 

ČS

 

 

 

Ov

Ov,

Z

 

Etnický původ

 

 

 

 

ČS

Z

Z

D, Z

Z

Multikulturalita

 

 

 

Nj, Aj

Nj, Aj

Aj

Aj, Etv

 

Princip sociálního smíru a solidarity

 

 

 

 

 

Z

 

Nj, D, Etv, Z

D, Ov, Z

 

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

 

1.ročník

2.ročník

3.ročník

4.ročník

5.ročník

6.ročník

7.ročník

8.ročník

9.ročník

Ekosystémy

 

 

 

ČS,

Vv

Nj, Př, Z

Z

Př, Z

Základní podmínky života

 

 

 

Aj, ČS,

Nj, ČS,

Př, Z

Ov, F, Př

Ch, Z

Ch, Př, Z

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

 

 

 

Vv

Vv

Nj, M, Z,

 

Vv, Tv, Pč

M, D, F, Př,

 

Vv, Tv, Pč

Nj, Z, Vv,

 

Tv, Pč, Etv

M, Ov, F, Př, Z, Vv, Tv, Pč

Vztah člověka k prostředí

 

 

ČS, Pč

 

Nj

Nj, M, Ov,

 

Př, Z

Nj, Aj, F, Př

Nj, Ch, Př,

 

Pč, Z

Nj, Ov, F, Ch, Př, Z, Pč, Aj

 

 

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Okruhy receptivních činností

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

 

 

 

 

 

Čj

 

Ov

Př, Etv

Čj, Nj

Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality

 

 

 

 

 

 

Čj, Vv

Vv

Př, Vv

Čj, Vv

Stavba mediálních sdělení

 

 

 

 

 

Čj

Vv

Vv

Vv

Vv

Vnímání autora mediálních sdělení

 

 

 

 

 

 

Nj

Př, Etv

Nj, Čj

Fungování a vliv médií ve společnosti

 

 

 

 

 

 

Nj, Ov, Aj

Fg, Aj

Nj, Aj

Okruhy produktivních činností

Tvorba mediálního sdělení

 

 

Aj

Nj

Nj

Nj, inf

Aj

Nj, inf, Pč, Aj

Nj, inf, Pč, Aj

Práce v realizačním týmu

 

 

 

 

 

Čj

 

Ov

 

 

1.ročník

2.ročník

3.ročník

4.ročník

5.ročník

6.ročník

7.ročník

8.ročník

9.ročník