5.10.2. KONVERZACE V ANGLICKÉM JAZYCE – volitelný předmět
Charakteristika vyučovacího předmětu konverzace v AJ VP
Vyučovací předmět Konverzace v anglickém jazyce navazuje svým pojetím i vymezenými cíli na předmět Anglický jazyk, jenž je součástí vzdělávacího oboru Jazyk a jazyková komunikace. Vyučuje se v 7. - 9. ročníku v rámci povinně volitelných předmětů. Umožňuje žákům dokonalejší osvojení jazyka v tematicky širších a obsahově náročnějších projevech a hlubší poznání života a kultury anglicky mluvících zemí
Formy a metody výuky: Metody a formy práce jsou voleny tak, aby stavěly na řečových dovednostech získaných při výuce anglického jazyka a dále je rozvíjely se zřetelem na co nejvýraznější aktivizaci žáků při řešení úloh. Jsou to cvičení dialogického charakteru, skupinové formy práce, dramatizace, memorování písní a básní, soutěže, práce s časopisem, příprava různých vystoupení apod. Všechny metody a formy výuky jsou přizpůsobeny úrovni žáků v daném ročníku a jsou diferencovány tak, aby aktivizovaly žáky se specifickými poruchami i žáky nadané.
Časová dotace:
- v 7.ročníku |
1-2 hodiny týdně |
Volit ho může žák, pokud se tomuto jazyku neučil od 3.třídy. |
- v 8.ročníku |
1-2 hodiny týdně |
|
- v 9.ročníku |
1-2 hodiny týdně |
|
Začlenění průřezových témat:
viz Anglický jazyk
Výchovné a vzdělávací strategie
viz Anglický jazyk
Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu konverzace v AJ vp
7. - 9. třída |
|||
Výstupy RVP |
Školní výstupy |
Učivo |
Průřezová témata a mezipředmětové vztahy |
Žák Receptivní řečové dovednosti - čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu - rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory - v textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky - odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu - používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku Produktivní řečové dovednosti - sestaví jednoduché ústní i písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy - stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace - vyžádá si jednoduchou informaci Interaktivní řečové dovednosti - jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
|
Žák - rozumí přiměřeným projevům - přímým i reprodukovaným - našich i rodilých mluvčích (postupně i s adekvátním počtem neznámých slov). - zná základní reálie anglicky mluvících zemí. - používá slovníky (dvojjazyčné, později i výkladové). - využívá četby k získávání nových poznatků.
- pohotově se vyjadřuje v běžných situacích (ústně i písemně). -s tručně vyjádří svůj názor -reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu nebo promluvy - sestaví vlastní promluvu - sestaví texty pozdravů, dopisů, pozvánek atd
- vyžádá si a poskytne potřebné informace. - reaguje na pokyny či promluvu - memoruje mikrodialogy, obměňuje je, tvoří a vede vlastní konstruktivní dialogy - účastní se her - pracuje ve skupinách
|
Osobní údaje, seznamování Fauna, flóra Příroda, počasí Péče o zdraví, nehody; u lékaře Jídlo; v restauraci, v obchodě Oblečení, móda; nákupy Zábava, volný čas Divadlo, kino Rodina, povolání Dům, byt, bydlení Doprava, cestování UK, USA, Kanada, Austrálie Země EU Moje vlast Svátky, tradice
Poznámka: uvedená témata (učivo) nemusí být vždy vyčerpána.
|
OSV - rozvoj schopností poznává- ní, seberegulace a sebeorganizace, komunikace - kooperace, kreativita EGS - reálie anglicky mluvících zemí (Evropa a svět nás zajímá) MKV - svátky, tradice, soužití lidí, způsob života lidí v odlišných kulturních souvislostech
|