5.10.2. KONVERZACE V ANGLICKÉM JAZYCE – volitelný předmět

Charakteristika vyučovacího předmětu konverzace v AJ VP

Vyučovací předmět Konverzace v anglickém jazyce navazuje svým pojetím i vymezenými cíli na předmět Anglický jazyk, jenž je součástí vzdělávacího oboru Jazyk a jazyková komunikace. Vyučuje se v 7. - 9. ročníku v rámci povinně volitelných předmětů. Umožňuje žákům dokonalejší osvojení jazyka v tematicky širších a obsahově náročnějších projevech a hlubší poznání života a kultury anglicky mluvících zemí

 

Formy a metody výuky: Metody a formy práce jsou voleny tak, aby stavěly na řečových dovednostech získaných při výuce anglického jazyka a dále je rozvíjely se zřetelem na co nejvýraznější aktivizaci žáků při řešení úloh. Jsou to cvičení dialogického charakteru, skupinové formy práce, dramatizace, memorování písní a básní, soutěže, práce s časopisem, příprava různých vystoupení apod. Všechny metody a formy výuky jsou přizpůsobeny úrovni žáků v daném ročníku a jsou diferencovány tak, aby aktivizovaly žáky se specifickými poruchami i žáky nadané.

 

 

Časová dotace:

 

- v 7.ročníku

1-2 hodiny týdně

Volit ho může žák, pokud se tomuto jazyku neučil od 3.třídy.

- v 8.ročníku

1-2 hodiny týdně

 

- v 9.ročníku

1-2 hodiny týdně

 

 

 

Začlenění průřezových témat:

viz Anglický jazyk


Výchovné a vzdělávací strategie

viz Anglický jazyk


 

 



 


 

 

Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu konverzace v AJ vp

7. - 9. třída

Výstupy RVP

Školní výstupy

Učivo

Průřezová témata a mezipředmětové vztahy

Žák

Receptivní řečové dovednosti

- čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu

- rozumí obsahu jednoduchých

textů v učebnicích a obsahu

autentických materiálů s využitím

vizuální opory

- v textech vyhledá

známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky

- odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu

- používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam

slova ve vhodném výkladovém slovníku

Produktivní řečové dovednosti

- sestaví jednoduché ústní i písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině,

škole a probíranými tematickými okruhy

- stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu,

promluvy i konverzace

- vyžádá si jednoduchou informaci

Interaktivní řečové dovednosti

- jednoduchým způsobem se

domluví v běžných každodenních

situacích.

 

Žák

- rozumí přiměřeným projevům - přímým i

reprodukovaným - našich i rodilých mluvčích

(postupně i s adekvátním počtem neznámých

slov).

- zná základní reálie anglicky mluvících zemí.

- používá slovníky (dvojjazyčné, později i

výkladové).

- využívá četby k získávání nových poznatků.

 

- pohotově se vyjadřuje v běžných situacích

(ústně i písemně).

-s tručně vyjádří svůj názor

-reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu nebo promluvy

- sestaví vlastní promluvu

- sestaví texty pozdravů, dopisů, pozvánek atd

 

 

 

- vyžádá si a poskytne potřebné informace.

- reaguje na pokyny či promluvu

- memoruje mikrodialogy, obměňuje je, tvoří

a vede vlastní konstruktivní dialogy

- účastní se her

- pracuje ve skupinách

 

 

 

 

 

 

 

Osobní údaje, seznamování

Fauna, flóra

Příroda, počasí

Péče o zdraví, nehody; u lékaře

Jídlo; v restauraci, v obchodě

Oblečení, móda; nákupy

Zábava, volný čas

Divadlo, kino

Rodina, povolání

Dům, byt, bydlení

Doprava, cestování

UK, USA, Kanada, Austrálie

Země EU

Moje vlast

Svátky, tradice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznámka: uvedená témata (učivo)

nemusí být vždy vyčerpána.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OSV - rozvoj schopností poznává-

ní, seberegulace a sebeorganizace, komunikace - kooperace,

kreativita

EGS - reálie anglicky mluvících

zemí (Evropa a svět nás zajímá)

MKV - svátky, tradice, soužití

lidí, způsob života lidí v odlišných

kulturních souvislostech