5.10.15. CVIČENÍ Z MATEMATIKY – volitelný předmět

 

 

Charakteristika vyučovacího předmětu CVIČENÍ Z MATEMATIKY VP

      Předmět Cvičení z matematiky rozšiřuje a doplňuje vzdělávací obsah předmětu Matematika. Je nabízen v rámci volitelných předmětů pro žáky 9. ročníku ve více vrstvách – jako příprava na přijímací řízení pro žáky se zájmem o studium a jako procvičování a upevňování znalostí pro ostatní.

 

Obsahové vymezení:

     Prohloubení a upevnění matematických dovedností a postupů, se kterými byli již žáci v hodinách matematiky seznámeni, praktické využití matematiky v reálných situacích zábavnou formou, automatizace matematických postupů rozvoj abstraktního a exaktního myšlení, logické a kritické uvažování.

 

Formy a metody výuky:

    Při práci v cvičeních budou co nejvíce využívány zájem a aktivita žáků. Vyučování  bude probíhat  v odborné učebně vybavené PC a interaktivní tabulí, nebo v jiném vhodném prostředí. Žáci budou pracovat podle charakteru učiva a cílů vzdělávání, frontální výuka s demonstračními pomůckami, obrazce, tělesa, skupinová práce, vzájemné hodnocení, samostatná práce, sebehodnocení a sebekontrola, měření a odhady v terénu



Časová dotace:

 

- v 9.ročníku

1 hodina týdně

 

 

 

Začlenění průřezových témat:

 OSV -  rozvoj schopností poznávání, kreativita, mezilidské vztahy, komunikace, kooperace,hodnoty a postoje, řešení problémů a rozhodovací schopnosti

      EGS - Evropa a svět nás zajímá, jsme Evropané – cestování, měření vzdáleností,   

        měnový kurz

MKV - kulturní diference, etnický původ, multikulturalita

EV  -  vztah člověka k prostředí, odpady, spotřeba domácnosti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výchovné a vzdělávací strategie

Kompetence k učení - plánovat, organizovat a řídit vlastní učení

vyhledávat a třídit informace a využívat je v učení, tvůrčích činnostech a v praktickém životě získat pozitivní vztah k učení  a schopnost kriticky zhodnotit výsledky svého učení nechápat chybu jako nedostatek, ale jako krok ke zlepšení , osvojovat a upevňovat základní matematické pojmy, vytvářet zásoby matematických nástrojů( pojmů, vztahů, algoritmů, metod řešení úloh), využívá prostředky výpočetní techniky

Kompetence komunikativní - výstižně, souvisle a kultivovaně se vyjadřovat, být schopen naslouchat promluvám druhých lidí, komunikovat na odpovídající úrovni, zdůvodňovat matematické postupy

Kompetence k řešení problémů - pochopit problém a jeho příčiny, využít zkušeností k jeho řešení získat informace vhodné k řešení problému

obhájit názor nebo rozhodnutí

Kompetence sociální a personální - účinně spolupracovat ve skupině, pozitivně ovlivňovat kvalitu společné práce ohleduplně  jednat s druhými lidmi, argumentovat, nacvičovat schopnost sebekontroly

Kompetence občanské – formovat volní a charakterové rysy, zodpovědně se rozhodovat podle dané situace

Kompetence pracovní - bezpečně a ohleduplně používat materiály, nástroje a vybavení plnit povinnosti a závazky,  chránit vlastní zdraví i zdraví druhých, využít získaných znalostí a zkušeností v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost zdokonalovat grafický projev, efektivně organizovat vlastní práci

Kompetence digitální  : učit žáky ovládat běžně používaná digitální zařízení, aplikace, ukázat které technologie pro jakou činnost použít,  učit vyhledat  informace k učivu, učit se vytvářet a upravovat digitální obsah, vyjadřovat se za pomoci digitálních prostředků, učit vše využívat k usnadnění a zefektivnění své práce

Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu cvičení z matematiky vp

 9. třída

Výstupy RVP

Školní výstupy

Učivo

Průřezová témata a mezipředměto

Využít všech vzdělávacích obsahů za školní docházku.